Selasa, 18 Januari 2011

new year kat genting highland.........

  Lama tak singgah kat blog aku ni,,,sampai password blog pun aku lupa..Puas jugak la godek2..Alhamdulillah dapat jugak aku password blog ni. Ni kisah aku masa new year pada tahun 2011 ni. Ingatkan nak new year la kat genting,Tapi hampeh,,Habuk pun idak,,Apa pun tak boleh,Cerita nye cam ni.,masa kul 11.30 malam,trafik menghala ke genting still ok,,sehinggalah samapai kat Goh Tong Jaya..Trafik mula slow dan sesak,,,Ada beberapa kemalangan kecil berlaku dan ditambah pula dengan masalah pada kereta yang ingin berkunjung ke Genting Higland,,Atara kerosakan pemilik kenderaan seperti clutch plate habis,,brake pad haus dan masalah high temprature,,,Alhamdulillah kereta aku ok,,x de masalah.
   Oleh kerana terlalu ramai pengunjung yang nak menyambut tahun baru kat genting,,Berlaku lah kesesakan yang amat teruk .Kira- kira jam 12 malam,Polis bantuan Genting Highland menutup aliran trafik ke puncak bukit berkenaan,,Alahai,,tersiksa rasanya,terkandas di tepi jalan.dengabn badan yang letih,al maklum la 6 jam drive dari kuala terengganu...kami di maklum kan pada jam 3 pagi barulah laluan ke genting akan di buka..jam 4.30 pagi sampai ke puncak bukit,,dah x de apa dah,Parking pun penuh,,Ambil keputusan tuk  bertolak ke Sungai Besar ........





2 ulasan: